Egyedi szoftverek

Egyedi szoftverek

26+1 árulkodó jel, hogy az IT-s kollégája árt az üzletnek

2024. július 02. - SerpentariusSoftware

Ha Ön cégvezető és aggályai merültek fel az IT-s részleg vagy egyes IT-s kollégák szakmai tevékenységét illetően, segítségképp összegyűjtöttünk pár gyanús jelet, amelyekre érdemes ügyelnie. A lista nem teljes körű, viszont mindenképp szem előtt tartja az Ön renoméját és céges profitját:

  1. A legfontosabb jel, hogy Ön nem bízik az IT-s kollégájában. Egyszerűen szakmai téren nem érzi magát biztonságban vele.
  2. Ha Ön arra gyanakszik, hogy a kollégája inkompetenciája valószínűleg költségoldalon jelentkezik.
  3. Ha az IT-s kolléga gyakran tanúsít ráutaló magatartást a „hatalmára vonatkozóan” vagy folyamatosan azzal viccelődik, hogy árthat a cégnek.
  4. Ha nincsenek az IT-n belül folyamatok, csak random megoldások. Ha Ön nem tudja egy A4-es papírra lerajzolni a saját cégének IT-folyamatait.
  5. Ha Ön cégvezetőként kapásból nem tudja mindenhez a belépési kódokat, jelszavakat.
  6. Ha nem tudja az IT-s kolléga heti riportban tájékoztatni Önt, hogy pontosan mit csinál és mi mennyi időt vesz igénybe. Ön pedig nem érti, hogy az IT-s kollégája mit csinál.
  7. Ha probléma esetén az IT-s kolléga első felvetése a vírus. Ez csak akkor kell, hogy felmerüljön, ha már mindent kizártak.

    szzoftver-fejlesztes-serpentarius.jpg
  8. Ha az IT-s nem proaktív. Ideális esetben nem csupán reagál egy esetre, de proaktívan jár el annak kapcsán, hogy melyik géppel és rendszerrel mi történik, vagy ha nem tudja, érdeklődik pl. a frissítések dátumáról.
  9. A helyi megoldás karbantartására és adminisztrációjára fordított idő Önnek túl soknak tűnik és nincs is érthető indok rá.
  10. Ha az IT a más területeken lévő kollégákat nem ügyfeleknek tekinti. Ha az IT-s vádaskodik és nyoma sincs a megoldásra utaló szándéknak.
  11. Ha a kollégája az Ön kérdéseire homályos vagy kitérő válaszokat ad, illetve nem hajlandó részletesen elmagyarázni, mit és miért csinál.
  12. Ha Ön és a kollégái a berendezéseken szisztematikusan szokatlan jelenségeket észlelnek.
  13. Ha az IT-s kolléga a rendszerek védelmét figyelmen kívül hagyja. Egyszerűen nem prioritás számára a rendszerek védelme.
  14. Ha a kollégája nem dokumentálja azt, hogy változások esetén mit végzett el.
  15. Ha folyamatosan jelentkeznek problémák a rendszerben, és ezekre az IT-s kolléga nem talál szakmailag releváns megoldást. Ha a kollégája kifogást keres, de megoldást végül nem kínál.
  16. Nem működik együtt a csapattal, túlságosan bonyolulttá teszi a folyamatokat, hogy nélkülözhetetlenné váljon.
  17. Az IT-s kolléga mindent megtesz, hogy más IT-s szakember ne lásson bele a munkájába.
  18. Ha az IT-s kolléga nem talál megoldást, de nem is ajánlja fel, hogy vonjanak be harmadik személyt, külsős segítséget a probléma megoldásába.
  19. A munkatársai tudtán kívül az IT-s kolléga belép a gépükbe. Ha nem szól előre, nem jelzi, mit fog csinálni.
  20. Ha az IT-s kolléga nem kínál választási lehetőségeket komoly beruházásoknál, általában csak egy opciót ajánl.
  21. Ha az IT-s kolléga szereti a hardver eszközöket ugyanazon a beszállítón keresztül beszerezni és jellemzően nincs több ajánlat.
  22. Ha külső IT-auditra kerül sor, akkor az IT-s kolléga fenyegetőzik, "inkább felmond".
  23. Egyértelmű magyarázatok helyett rengeteg szakmai zsargont használ.
  24. Az IT-beszerzések érthetetlenül drágák, megalapozatlanok.
  25. Bár az IT-s kolléga szerint világos a követelményrendszer, mégsem tesz neki eleget.
  26. A kolléga nem képezi magát, nem akar fejlődni, úgy gondolja, hogy már mindent tud.
  27. Az IT-s kolléga elfogadhatónak tartja, hogy néha elvesznek adatok.

Természetesen a kontextus sok mindent befolyásol, a fentiek csak dióhéjban foglalták össze az árulkodó jeleket.

 ---

Megbízható IT-megoldások:

https://serpentarius.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://egyediszoftverek.blog.hu/api/trackback/id/tr8418439311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása