Ha Ön cégvezető és aggályai merültek fel az IT-s részleg vagy egyes IT-s kollégák szakmai tevékenységét illetően, segítségképp összegyűjtöttünk pár gyanús jelet, amelyekre érdemes ügyelnie. A lista nem teljes körű, viszont mindenképp szem előtt tartja az Ön renoméját és céges profitját:
- A legfontosabb jel, hogy Ön nem bízik az IT-s kollégájában. Egyszerűen szakmai téren nem érzi magát biztonságban vele.
- Ha Ön arra gyanakszik, hogy a kollégája inkompetenciája valószínűleg költségoldalon jelentkezik.
- Ha az IT-s kolléga gyakran tanúsít ráutaló magatartást a „hatalmára vonatkozóan” vagy folyamatosan azzal viccelődik, hogy árthat a cégnek.
- Ha nincsenek az IT-n belül folyamatok, csak random megoldások. Ha Ön nem tudja egy A4-es papírra lerajzolni a saját cégének IT-folyamatait.
- Ha Ön cégvezetőként kapásból nem tudja mindenhez a belépési kódokat, jelszavakat.
- Ha nem tudja az IT-s kolléga heti riportban tájékoztatni Önt, hogy pontosan mit csinál és mi mennyi időt vesz igénybe. Ön pedig nem érti, hogy az IT-s kollégája mit csinál.
- Ha probléma esetén az IT-s kolléga első felvetése a vírus. Ez csak akkor kell, hogy felmerüljön, ha már mindent kizártak.
- Ha az IT-s nem proaktív. Ideális esetben nem csupán reagál egy esetre, de proaktívan jár el annak kapcsán, hogy melyik géppel és rendszerrel mi történik, vagy ha nem tudja, érdeklődik pl. a frissítések dátumáról.
- A helyi megoldás karbantartására és adminisztrációjára fordított idő Önnek túl soknak tűnik és nincs is érthető indok rá.
- Ha az IT a más területeken lévő kollégákat nem ügyfeleknek tekinti. Ha az IT-s vádaskodik és nyoma sincs a megoldásra utaló szándéknak.
- Ha a kollégája az Ön kérdéseire homályos vagy kitérő válaszokat ad, illetve nem hajlandó részletesen elmagyarázni, mit és miért csinál.
- Ha Ön és a kollégái a berendezéseken szisztematikusan szokatlan jelenségeket észlelnek.
- Ha az IT-s kolléga a rendszerek védelmét figyelmen kívül hagyja. Egyszerűen nem prioritás számára a rendszerek védelme.
- Ha a kollégája nem dokumentálja azt, hogy változások esetén mit végzett el.
- Ha folyamatosan jelentkeznek problémák a rendszerben, és ezekre az IT-s kolléga nem talál szakmailag releváns megoldást. Ha a kollégája kifogást keres, de megoldást végül nem kínál.
- Nem működik együtt a csapattal, túlságosan bonyolulttá teszi a folyamatokat, hogy nélkülözhetetlenné váljon.
- Az IT-s kolléga mindent megtesz, hogy más IT-s szakember ne lásson bele a munkájába.
- Ha az IT-s kolléga nem talál megoldást, de nem is ajánlja fel, hogy vonjanak be harmadik személyt, külsős segítséget a probléma megoldásába.
- A munkatársai tudtán kívül az IT-s kolléga belép a gépükbe. Ha nem szól előre, nem jelzi, mit fog csinálni.
- Ha az IT-s kolléga nem kínál választási lehetőségeket komoly beruházásoknál, általában csak egy opciót ajánl.
- Ha az IT-s kolléga szereti a hardver eszközöket ugyanazon a beszállítón keresztül beszerezni és jellemzően nincs több ajánlat.
- Ha külső IT-auditra kerül sor, akkor az IT-s kolléga fenyegetőzik, "inkább felmond".
- Egyértelmű magyarázatok helyett rengeteg szakmai zsargont használ.
- Az IT-beszerzések érthetetlenül drágák, megalapozatlanok.
- Bár az IT-s kolléga szerint világos a követelményrendszer, mégsem tesz neki eleget.
- A kolléga nem képezi magát, nem akar fejlődni, úgy gondolja, hogy már mindent tud.
- Az IT-s kolléga elfogadhatónak tartja, hogy néha elvesznek adatok.
Természetesen a kontextus sok mindent befolyásol, a fentiek csak dióhéjban foglalták össze az árulkodó jeleket.
---
Megbízható IT-megoldások: